Nya Pysselpaket


Till Formex hade Eva Möller gjort en laddning med nya Pysselpaket.
Ett av paketen heter Min Egen Tavla.
Då får man tre tovade plattor som är 10 x 10 cm. Plattorna är gjorda i färgerna vitt, grått och ljusblått.
Därtill i paketet finns det kardflor i många färger, lingarn att brodera med, 2 tovnålar och en broderinål.
 
 
Min Egen Ängel Mini har fått nya färger.
Ett av paketen innehåller lila, ljuslila och cerisa änglar, och ett annat paket bara svarta änglar.
 
    Min Egen Sommar är den andra nya Pysselpaketet
   Till Min Egen Sommar får man 20 olika figurer i somriga färger:
2 olika slags blommor, fjäril, fågel och rund.
Lingarn, broderinål och blompinnar ingår också.
 
       
 
   Sist men inte minst:
 
Min Egen Påsk  !!
 
20 figurer till att hänga i påskriset, sätta på blompinne eller en krans.  
 
     
 
Visste ni - att till fjärdrar som man sätter i påskris, att fjädrarna plockas från levande höns?
Som tur var kom diskussionen och reaktionen på att bojkotta päls från angorakaniner som fått sin päls plågsamt bortsliten.
Det som är viktigt att veta är att fjädrar sitter ännu hårdare än ull/hår/päls.
För några år sedan var det på nyheterna på tv om misshandeln av höns och tuppar. Men ingen reaktion alls. Kanske att höns gosar man inte med som med kaniner. Men höns och tuppar är lika mycket värda och känsliga som kaniner.
Därför är det viktigt att tänka på vad vi hänger i vårt påskris.
Att vi istället kan hänga målade träkulor, målade äggskal, kardade ulltussar, broderade blommor och ägg av tovat.
 
 
Glada hälsningar inför påsken
Ann
#1 - - Ulla Hultqvist:

Hej!
Fina saker ni har gjort!! Kan dessa köpas och skickas hem till mig?

Svar: Hej, Pysselpaketen kan beställas i web shopen, och då skickas de hem till dig.
None None