En liten schal i Sunset



Ulrica M har skickat två bilder på en beskrivning av en liten schal i Sunset.

Ulrica skriver: - Förra helgen behövde jag en 4-årspresent till kusin Hanna.
Av ett nystan Sunset blev det den här sjalen.
Gick fort att göra den med stickor nr 8.

Lägg upp 10 m.
Varv 1: rm
Varv 2: 4 rm, öka 1 m (1 rm i främre, 1 rm i bakre mb) vänd, 6 rm
Varv 3-4: rm över alla 11 m.
Upprepa v 2-4, men med 1 m mera på den vänstra sidan.
Man ökar i ena sidan till man har använt halva nystanet,
sen minskar man istället 1 m innaför kantm, till 10 m återstår.

Det ser ut som om Hanna blev stolt för den fina schalen.
Så bra att barn får lära sig att uppskatta handgjort hantverk.
Kanske Hanna inspireras att börja sticka själv en dag.....

Ann
#1 - - blueb3ll:

Åh vad fin! Jag har funderat över vad jag skulle kunna göra åt min sondotter Naia, men nu vet jag - en sån här schal :o)

#2 - - ulrica:

Kul att du gillade sjalen..