Rosa volangsjal med uddkant färdig!!!

Nu är min lilla rosa färdig. Jag gjorde den inte så stor, bara så att den kan sitta som en liten snusnäsduk i halsen. Det gillar jag, att alltid ha något runt halsen. Jag använde Linea Lingarn, men modellen går med vilket garn som helst. Lycka till!!



Volangsjal med udd

Garn: Ullcentrums tvåtrådiga ullgarn
eller
Ullcentrums Silk Cashmere
eller
Ullcentrums lingarn Linea
Stickor: ullgarn nr 5; lingarn, Silk Cashmere nr 4
Garnåtgång: ullgarn, lingarn 2 hg; Silk Cashmere 1 hg

Förklaringar:
rm = rät maska
öknm = öka en maska genom att sticka i både den
främre och bakre maskbågen
omsl = öka genom att göra ett omslag
2 tills. = sticka 2 maskor tillsammans = minskning

Lägg upp 4 maskor.
Varv 1: 4 rm
Varv 2: rm, öknm, rm, omsl, rm
Varv 3: 3 rm. (Vänd arbetet när det är 3 m kvar på stickan ostickade)
Varv 4: 2 rm, omsl, rm
Varv 5: 7 rm (Sticka varvet ut)
Varv 6: 2 rm, öknm, 3 rm, omsl, rm
Varv 7: 5 rm (Vänd arbetet när det är 4 m kvar på stickan ostickade)
Varv 8: 4 rm, omsl, rm
Varv 9: 10 rm (Sticka varvet ut)
Varv 10: 3 rm, öknm, 5 rm, omsl, rm
Varv 11: 7 rm (Vänd arbetet när det är 5 m kvar på stickan ostickade)
Varv 12: 3 rm, 2 tills., omsl, 2 tills.
Varv 13: 11 rm (Sticka varvet ut)
Varv 14: 4 rm, öknm, 2 rm, 2 tills., omsl, 2 tills.
Varv 15: 5 rm (Vänd arbetet när det är 6 m kvar på stickan ostickade)
Varv 16: rm, 2 tills., omls, 2 tills.
Varv 17: 10 rm (Sticka varvet ut)
Varv 18: 5 rm, öknm, 2 tills., omsl, 2 tills.
Varv 19: 3 rm (Vänd arbetet när det är 7 m kvar på stickan ostickade)
Varv 20: 2 rm, omsl, rm
Varv 21: 11 rm (Sticka varvet ut)
Varv 22: 6 rm, öknm, 3 rm, omsl, rm


Och så vidare. Öka vart fjärde varv, då blir sjal-delen en maska större vart fjärde varv. Uddkanten är likadan hela sjalen. När schalen är så bred som du vill att den ska vara så fortsätt utan ökningar.
Jag slutade när jag hade 50 maskor och så stickade jag 20 cm utan ökningar.
Sedan minskas det istället för ökas vart fjärde varvm tills maskorna är slut. Uddkanten stickas lokadant som förut.

Schal i ullgarn handtvättas i hett vatten, då blir den mjuk.

Stor stickglädje
önskar
Monica
#1 - - Anette Nord:

Hej!



Jag undrar hur man gör uddarna till denna fina sjal?

#2 - - Ann:

Till Anette Nord,



uddarna kommer av sig självt om man följer det står skrivet.

Idag har vi också publicerat schalen på Ravelry, och i det mönstret finns även ett diagram att följa.



Lycka till med schalen,

hälsningar

Ann

#3 - - Anette Nord:

Tack för tipset, nu kanske jag fixar det.

#4 - - Jayanthi:

I just love your pattern! Can you please translate this to English?

Svar: Thank you so much. The pattern translated into English you can find on Ullcentrums site on Ravelry. //Ann
None None