Stockholms Syfestival

Jag har varit på min första syfestival och försöker smälta samt sortera alla intryck. Mässan är STOR med 193 utställare den här gången och med många workshops som pågår hela tiden på olika ställen i mässhallen. Det är en mässa med många inriktningar och man kan hitta det mesta inom garn, tyg, scrapbooking, smyckestillverkning, quiltning mm. Några utställare har jag träffat tidigare och andra har jag läst om på nätet.
Ullcentrums monter hade ett bra läge strax nedanför entrén och man såg den direkt.
 
Ann och Lena fixar det sista... Visst är vår monter snygg?!
 
Redo för rushen!
 
Lotta hade workshop i virkad nålbindning
 
och nåltovning
 
samt tova en kula med tesil
 
Johanne Ländin hade workshop i flätstickning
 
Flitiga flätstickare!
 
På Hemslöjdens torg kunde man prova på att spinna
 
Eva-Lotta Staffas visade Buillon stiches
 
 
 
Ann och Linnea diskuterar mönster
 
En timme efter öppningen på fredagen ringlade köerna fortfarande långa in till utställningshallen. Mässan hade ca 13 500 besökare på tre dagar!
 
Jag ska nu testa lite av det jag lärt mig och hoppas kunna återkomma med nya inspirerande alster.
 
Mässhälsningar från Lena i Kalmar-butiken
#1 - - Susanne Björklund:

Oj, så mycket kreativitet och skaparglädje. Där skulle man ha varit.

#2 - - Lena:

Ja Susanne, det är värt ett besök!

#3 - - Frida:

Hej, jag tyckte att ni hade en av dom finaste montrarna på mässan! Skrev lite om mitt besök på min blogg. Ni hade en stickad tröja i ett skiftande ljusgrått till turkost som jag fastnade för. Är det Sky Turkos som använts? Jag blev så förtjust och ångrar att jag inte fråga vad för garn det var (bild > http://goo.gl/OO0uVq) Om det stämmer lägger jag självklart till infon under bilderna :) Sen undrade jag om ni har någon nyans som liknar det grå i det nystanet? Jag tänkte köpa ett nystan med det färgskiftande, och sen fortsätta med bara grått, men vill få en bra matchning. Tackar på förhand!

Svar: Hej Frida, tack för trevlig kommentar. Det låter spännande med din blogg. Vad har den för adress? Tröjan som var i färgerna ljusgrått till turkos var krokad, och färgen heter Sky Turkos. Hälsningar Ann
Ullcentrum Öland

#4 - - Frida:

Tack Ann för snabbt svar! Nu ska jag genast utforska krokning, det var så väldans fint med just det garnet :) mvH Frida http://www.fridanoodle.blogspot.com

Svar: Verkligen fina bilder på din blogg. Tack för länken. //Ann
Ullcentrum Öland