Inspiration

Vad man än håller på med så finns många ställen att hämta inspirationen från.
Själv tittar jag en del på nätet samt är en flitig besökare på vårt bibliotek - underbara ställe!
Jag tittar ju också på vår egen blogg och blev lite nyfiken på vad man kan göra - inte bara lägga ut själv...
 
Så här ser det pågående projektet ut...
Annsofie skrev i mönstret att man kan använda magic loop när man stickar vantarna. Jag har provat och kan tekniken men inte riktigt fått till det på t.ex.vantar. Bestämde mig för ett nytt försök. Så här går det till. 
 
Det gick bättre än jag trott och stickning blev så mycket roligare - kul med en liten utmaning!
 
 
Jag har tovat stickat i tvättmaskinen tidigare och det blir olika  resultat varje gång... Det krävdes 2 tvättar på 40 grader innan vantarna blev ok.
 
 och så här blev mina vantar
 
Tack för inspirationen Annsofie!
 
Lena i Kalmar-butiken
 
#1 - - Maggan:

Hej !
Tusen tack för det fantastiska mönstret på tovad vante, har precis stickat ett par till en man som snart fyller 60 år. Nu håller jag på med en damstorlek. Ville gärna sätta in en bild men det verkar inte gå.

Kram o Tack!

Svar: Hej Maggan! Tack, så roligt att du gillar vantarna. Vi vill gärna se bild, så om du vill får du maila bilden till admin@ullcentrum.com/Annsofie
Ullcentrum Öland

#2 - - Marie:

Har precis tvättat ett par, som blev perfekta.
Tack för mönstret, den här bloggen är en underbar inspirationskälla.
Men jag vågar mig inte på att brodera...

// Marie

Svar: Det vore kul om du vågade. Om det inte blir bra, är det lätt att repa upp. Fast oftast blir det bättre än man tror. Lycka till! //Ann
Ullcentrum Öland