Garnbantning?!

Ett begrepp som har dykt upp på senare tid är garnbantning...
Jag trodde att det innebar köpstopp av garn.
En kund och jag diskuterade innebörden av ämnet.
Man får handla garn men man måste göra av med mer garn än vad som köps - alltså decimera lagret man har hemma. 
På senare år har jag kommit över det här med att köpa garn till ett projekt och avsluta det.
Förr skulle man göra klart en sak innan man började på något nytt.
Nu har jag kommit på bättre tankar när alla jag känner har många projekt på gång - det är så härligt! 
Jag köper garn som souvernirer när jag är någonstans - det kan vara bra att ha till framtida projekt.
Ibland tar jag fram garnet och bara känner på det och kommer ihåg inköpsstället...
 
Nu har jag köpt på mig lite av Ullcentrums garner till semesterstickningen.
Det kan ni också göra i våra butiker i Kalmar eller Löttorp, hos någon av våra återförsäljare eller i vår omgjorda webshop: http://www.ullcentrum.com/
 
Garnbantning låter som begränsning av skaparlusten så - nej tack det är inget för mig!
 
 
Lena i Kalmarbutiken