Ullcentrum i norra Dalarna!

Jag och min man har varit och hälsat på släkten i Älvdalen i norra Dalarna. Det ligger 4 mil nordväst om Mora för er som inte vet...
 

 
 
 
Innan jag åker iväg brukar jag alltid kolla om det finns någon garnaffär eller hemslöjd att besöka.
I Älvdalen finns en butik som heter Ullkullan och där skulle också finnas garn från Ullcentrum! :-)
 
 
Hon som äger butiken heter Ingmari Nilsson och var på väg att flytta sin butik till Evertsberg. Vi hittade Z-tvinnat garn och Lovikka-garn med Ullcentrum på banderollen!
 
 
Här kan ni läsa mer om Ingmari och hennes butik: http://ullkullan.se/
 
Vi hittade ytterligare en butik i Selja - en liten by utanför Mora. Där har Reidun Nylander sin välsorterade Garnbutik med bland annat garn från Ullcentrum. Jag hade tyvärr inte kameran med för det var ett spontan-besök.
 
Tänk att hitta Ullcentrums garner i mina hemtrakter i Norra Dalarna - världen är ganska liten!
 
Vi hade några härliga dagar uppe i Älvdalen med sol, regn och hagel. Det blev lite ny inspiration och garn med hem också... 
 
Hälsningar från Lena i Kalmarbutiken.
 
 
#1 - - Susanne Björklund:

Fint inlägg, tycker Susanne i Älvdalen.