Mormorsrutor - igen!

Kommer ni ihåg drömmen om en helvit filt av mormorsrutor - som låg i träda några år? Lapparna var på väg att bli skänkta!
Jag tog nya tag innan sommaren och nu efter lite semester (inte från stickning/virkning dock) ser ni här resultatet.
 
 
Det blev 15 rutor som jag har virkat ihop. Garnet är Ullcentrums två-trådiga ullgarn. Jag har använt virknål nr 3 för att få det lite tätare men kunde ha gått upp ett nr. Efter tvätt på ullprogrammet med Sonett ulltvättmedel blev filten mjuk och fin. Mått ca 90 x 140 cm.
 
 
Virkade runt med några varv fasta maskor och ett med stolpar.
 
Skryter jag och känner jag mig duktig? Ja och ja!
Resultatet av detta är: Ge inte upp!
Ha flera projekt på gång - vila från det som börjar bli lite långtråkigt - börja på ett nytt. Växla mellan olika - det ger ökad kreativitet.
Genom år av skapande och möten med likasinnade har jag lärt mig att låta lusten styra. Saknas den - lägg åt sidan tills vidare och ta tag i något gammalt eller börja på ett nytt projekt. En del blir aldrig färdigt och det gör inget - alltid lär man sig något.
 
Virkliga hälsningar från Lena i Kalmarbutiken
 
#1 - - Maria Ho:

Kloka ord :)! Filten blev härlig!

#2 - - Lena:

Tack! Härlig, hållbar kvalité gillar vi!

#3 - - ullemor:

Snygg! Börjar fundera i vissa banor...

#4 - - Susanne Björklund:

Så fint det blev, Lena!