Tvåändsstickade handledsvärmare

Första försöket i tvåändsstickning blev ett par handledsvärmare.
Jag ville lära mig från grunden och valde Ullcentrums Z-tvinnade ullgarn.
Nu har jag fått veta att man kan använda andra grovlekar och vanligt spunnet garn också.
 

 
Jag lade upp 60 maskor på stickor 2,5 - det passade min handled - och stickade 10 cm.
Maskade av men drog inte igenom i sista maskan utan fortsatte att virka en liten avslutande kant med virknål nr 3.
 

 
Kanten
 
Varv 1: Fasta maskor i bakre maskbågen
Varv 2: 3 lm, 1 sm i 3:e maskan på varvet innan
Varv 3: 2 lm , 1 sm i mittmaskan på varvet innan
Ta av tråden, fäst - klart!
 
 
Hälsningar Lena i Kalmarbutiken
#1 - - Marie:

Vilka fantastiskt fina handledsvärmare. Otroligt gulligt med den virkade kanten.

#2 - - Anonym:

Tack! :-)