Stickcafet på Ullcentrum i Kalmarbutiken.

Godkväll alla kreativa garntokiga i vårt höstiga oktober.
Jag har ju börjat med mitt "stickis"igen i Kalmarbutiken vilket är så kul och mycket välbesökt.
Många kreativa kvinnor kommer och vi utbyter tankar,tips,mönster och mycket mer.
I onsdags ville Lena lära sig tvåendsstickning,Britt som är en duktig stickerska hade varit på bibblan och fixat böcker och tagit med några egna mönster och så satte Britt igång sin lilla lektion i den tekniken med Lena.
Många av oss andra stickar sjalar i vårt härliga ullgarn.
Finns det något härligare än att få svepa om sig sin egen stickade sjal en kväll som denna.
Visst är dom fina!
När halvtid har gått dukar jag upp till fika med hembakat.
Sedan stickas,virkas,och krokas det vidare.........här följer lite bilder och jag tycker att dom talar för sig själva..
Jag har ju slutat jobba på Ullcentrum i Kalmar,men har kvar mitt "stickis" vilket jag är så glad att få ha.
Många härliga vänner,kunder och garntokiga som jag, möter jag där,och får då behålla en liten del av Ullcentrum som ligger mig mycket varmt om hjärtat.
Så gör ett besök i butiken hos Kim och Lena om du har vägarna förbi......eller förbi du blir kvar en lång stund...
Varma hälsningar Birgitta