Nyanställd på besök i Kalmarbutiken

Nu har jag jobbat en vecka hos Ullcentrum i Löttorp, och min hjärna är full med allt nytt jag har fått lära mej. På nätterna har jag drömt om ullsulor, artikelnummer och frankeringsmaskinen! I dag åkte jag över Ölandsbron för att besöka Kalmarbutiken. Kim tog emot i dörren denna regniga höstdag.
 

Jag har varit med på stickcaféet i butiken innan, och jag fick samma känsla nu som då. Det är en trevlig och familjär atmosfär här. Jag hade med mej ett par säckar med raggsockor, kläder, garn och den nya boken Lekker Warm. Vem skulle inte vilja sitta i den här stolen och läsa med Persnässjalen runt axlarna medan regnet öser ner utanför fönstret? 
 

Kim tog hand om en kund, så jag passade på att prata lite med Lena. Hon gillar att klä sej i svart och kombinera med sjalar i fina färger. Lena har stickat många sjalar, och tycker särskilt om våra 1-trådiga ullgarner. Den här turkosblå sjalen hade hon på sej idag. Så fint ihop med svart!
 
 
 
Både Kim och Lena pratar mycket om att de inte bara tycker om det de säljer i butiken, utan även hela tänket i företaget. Miljö och hållbarhet är viktigt för dem, och jag kan bara hålla med. Tack Kim och Lena för ett par trevliga timmar hos er. Nu tar jag helg och åker hem till Öland igen.
 
Trevlig helg!
Annsofie