Krokade sulor

 
Ella Wikesjö är en duktig kvinna i Löttorp på norra Öland, där hon driver bland annat Hälsans Hus, Företagshuset, Löttorpsboa mm.
I höstas startade Ella upp ett stick-café, och med en del föreläsningar vissa kvällar.
En dag i oktober kom Ella in till Ullcentrum och frågade om jag ville hålla ett föredrag nu i början av november. Och så klart att jag ville. När Ella var här frågade jag henne, om hon själv stickade eller virkade. Ella ruskade på huvudet och sa: - Nej, det var minst 30 år sedan som jag stickade något. Veckan efter föredraget, kom Ella in igen till Ullcentrum och köpte sig en stor härva av det tjocka förgarnet Klar Karamell. Det tyckte hon såg fint ut. Vi tittade lite på mönster, och hon plockade med sig mönstret Krokade sulor & lite annat smått och gott, plus en Kroknål nummer 7.
Jag lovade Ella, att när hon var klar kunde hon komma in hit, och att Bosse skulle stansa ut åt henne vad hon önskade.
Idag steg Ella in genom dörren, hade lite konferens med Bosse en stund, och när de var klara kom hon upp och visade innehållet i sin påse.
 
Det här var vad hon fick ut från sin krokade och tovade platta.
 
Mönstret presenterades här på bloggen för nästan exakt tre år sedan, den 21 november 2011.
 
Alla ni som väljer att kroka en platta i Ullcentrums tjocka förgarn, bjuder vi på att gratis stansa ut åt er, precis vad ni vill.
Välkommen till Ullcentrum i Löttorp!
 
Hälsningar
Ann
#1 - - Pia Trygg:

Så snyggt!
Ska se om jag får till en platta till sommarens Stickfest så jag kan låta stansa ut egenkrokat :)

Svar: Du kanske till och med kan stansa något själv, om du vill.
None None