Garnlek

När vi ska ut och resa brukar jag kolla upp om det finns någon garnbutik dit vi ska åka. Så är ju fallet för det mesta.
Det  är alltid lika spännande att se vilket utbudet är.
Det blir alltid något med hem som jag tyckte var fint. Plockar fram och tittar på mina souvenirer men vet ofta inte vad det ska bli...  
Tittar och känner på garnerna och funderar på om det går att kombinera med något annat i garnkorgen...
 
Köpte ett silkegarn i Köpenhamn som jag blandade med ett alpacagarn inhandlat i Kalmar.
Gillar ton-i-ton och virkade en sjal av de båda garnerna - roligt att blanda olika kvalitéer och nyanser.
 
 
 
 
Mönstret är en enkel virkad sjal och sen har jag växlat mellan garnerna efter hand. Garnerna och mönstret finns i våra butiker.
Blanda och lek med era garner - växla mellan olika kvalitéer eller ta dubbelt garn av olika sorter.
 
Lycka till från Lena i Kalmar-butiken!