Tvåändsstickad vante

Jag har länge haft en önskan att lära mig tvåändsstickning och första försöket blev ett par enfärgade handledsvärmare.
Det var ganska pilligt - jag hade lite svårt med stickorna och två garnändar... visste inte om det skulle bli något mer...
Min peppande kollega tyckte att det är bra med en utmaning och nu har det blivit en vante!
 
 
Är rätt nöjd så långt. Jag har använt Ullcentrums Z-tvinnade ullgarn samt vanligt 2-trådigt till tummen. Mönstret är mitt egna och finns inte nerskrivet...
 
I boken nedan finns mycket att läsa och många mönster att inspireras av. Vi har den i våra butiker.
 
 
 Vante nr 2 på g!
 
 
Tvåändsstickande Lena i Kalmarbutiken! :-)
 
 
 
 
#1 - - Birgit Nilsson birgt nilsson@telia. com:

Jättefina vantar, speciellt med ullcentrums garn,jag har kurser i tvåändst.och alla, nästan alla tycker om tekniken. Lycka till.

#2 - - Yvonne Lindbom:

Väldigt snygga vantar du visade mig i butiken i fredags - nätta och fina. Mina lavenderlilarandiga med krokmaskor i mudden såg klumpiga ut jämfört med dina! Långsam men roligt stickteknik... man håller i sina vantar när de är klara!

#3 - - Lena:

Tack - vad glad jag blir! Jag kommer att hålla i mina vantar också samt sticka fler!
Lena