Är det någon som vill hjälpa Majvor?

 

När vi igår tittade på den grå lilla tovade hatten, pratade vi också om den svarta häxhatten.
Majvor gick förbi samtalet, och hon stelnade till oväntat.
-...en svart häxhatt?... det sålde jag i söndags när jag var här själv....
!!!!!!!!
- Sålde du en stickmodell?
- Ja, svarade Majvor ynkligt. - det var en man som var så påstridig....
 
Nu är det så att jag har sagt åt säljpersonalen bestämt, att om någon säljer en stickmodell som hör till en beskrivning, får den personen sticka upp ett nytt exemplar.
Bosse, till exempel, är väldigt noga med i kassan att han inte åker på ett ofrivilligt extrajobb.
 
I sommar har vi haft det så fint städat och rent som vi aldrig har haft det.
Majvor har skött städningen, och det är hon världsmästare på.
Hon är också duktig på att sälja, och vi säger att Majvor kan sälja allt. Vilket hon också råkar göra.
Men - Majvor är ingen handarbetare. När jag berättade att häxhatten var krokad, då såg hon ut som ett frågetecken.
 
Är det någon som vill hjälpa Majvor?
Som belöning blir det en liten påse med garner.
 
 
    Så här såg häxhatten ut.
 
Hälsningar
Ann
 
PS. Det har löst sig, och en duktig krokare på Frösön har lovat att göra häxhatten.
#1 - - Anna Widell:

Vilken underbar hatt....försökte hitta detta mönster på er hemsida men hittade bara stickmönster och inte några för krokning. Har ni bara dem i butiken?

/Anna

#2 - - Anna Widell:

Hittade just mönstret när jag letade lite på denna fantastiska blogg :-)

Tack för att inspiration som ni sprider.

//Anna