ÄNTLIGEN!

 
Äntligen, äntligen har vi fått vårt eget Lovikkagarn, spunnet av vår egen svenska ull.
Nu har vi vitt, ljusgrått, mellangrått, mörkgrått, svart, blått och rött Lovikka.
På bilden la jag dit vanligt garn av ljusgrått eftersom allt det ljusgrå är hemma hos Janne
för banderollering.
De grå garnerna är alldeles ljuvliga och lena.
 
Ett par pallar med vitt och ljusgrått garn ligger redo att skickas till Claes för färgning i Rydboholm.
Om det är någon speciell färg som önskas för färgning, maila gärna till oss och föreslå.
 
Ann
#1 - - Susan Karlkvist:

Hej Ann,
tack för senast! Jag har gjort klart den ena pulsvärmaren och är halvvägs klar med den andra. Känner mig stolt över att JAG KAN! lära mig något nytt vid min höga ålder... (-;
Fina garner - kan man få önska sig "lindblomsgrönt" som är min favoritfärg. Inte neon... Jag vill gärna höra hur vi kan samarbeta kring ull och lin, som vi talade om i Löttorp i somras. Ha en fortsatt skön augusti, må solen skina varje dag! Hälsar Susan från Kulturförvaltningen

#2 - - Anna:

Hej på er och tack för en jättefin blogg och fina bra produkter! Förslag på färg till den grå lovikkan är orange- ert vanliga grå tvåtrådiga blev jättefint i orange, det blev en mild varm höstfärg som passar bra nu :) Håller just på att tvåändssticka vantar i detta garn!
Med vänlig hälsning, Anna

Svar: Tack för tipset på orange. Garnet finns hos Claes i Rydboholm just nu, och det blir orange.
None None