Pulsvärmare med tre tekniker

 
Det blev ett par krokade pulsvärmare till mig själv, de krokade känns fasta och bra,
och sitter stadigt på.
Man kan inte ha för många pulsvärmare.
 
Tvåtrådigt ullgarn, rundkroknål nummer 5.
Plocka upp maskor med färg 1, och maska av alla med färg 2.
Lägg upp 30 maskor med färg 1.
Gör ett vanligt krokningsvarv.
Kroka 6 varv med bakmaskor.
Kroka 4 varv med korsmaskor.
Kroka 1 varv med bakmaskor.
Kroka 4 varv med vanliga maskor.
Kroka 1 varv bakmaskor.
Maska av med smygmaskor mellan de lodräta maskorna.
 
 
Sedan så funderade jag hur det blir med vanlig enkel gråskala.
Det rödvita är effektfullt men också väldigt framträdande.
Jag ändrade i mönstret så att det första bakmaskepartiet skulle få
vita framträdande ränder.
Resten av pulsvärmaren är plockad med vitt, och avmaskad med grått.
Men jag ville inte ha de grå som framträdande, utan tanken ska vara att
det är de vita som mönstrar mot en grå botten.
För att få en fin kant i början, virkade jag lm med dubbelt grått garn.
Första varvet vanliga maskor, plocka upp med grått och maska av med vitt,
därefter bakmaskekrokning, 5 varv.
Byt nu färg, och plocka upp ett varv bakmaskor med den vita tråden och maska av med den grå.
Gör 5 varv korskrokning.
Växla färg igen, korskroka ett varv genom att plocka upp med grå, maska av med vit.
Växla tillbaka, genom att plocka upp med vitt, gör ett bakmaske varv, och sedan 4 varv vanlig
krokning.
Sluta av med sm mellan de lodräta maskorna.
 
Ann