Superbra disktrasa

Birgitta i Kalmarbutiken skriver:

De bästa disktrasor jag haft och har, gör jag själv.
Då kan jag göra dem så stora som jag vill ha dem.
I vilken färg jag vill, och gärna då i riktiga sprakfärger som lyser upp köket.
Dom är superbra, suger upp vatten bra, tvättas i maskin, håller länge.
Även uppskattade som en present, till vänner och bekanta.

Lägg upp 40 maskor i Ullcentrums lingarn, Linea,
med dubbelt garn på stickor 20 cm, nr 4.
Du kan sen sticka rätstickning, mosstickning, eller resårstickning,
randa färger som du vill.
Sticka till trasan är fyrkantig, maska av,
virka sen med fasta maskor runt hela trasan och tänk på,
att i varje hörn virka 3 fasta maskor, så att den inte stramar.
Lägg den sedan i hett vatten, i ca 10 minuter.
Vrid ur sen, klar att använda.
När trasan gjort sitt, kan du kasta den på komposten, så den är miljövänlig oxå.

Lycka till och låt fantasin flöda............................Birgitta ULLCENTRUM Kalmar.

Så inspirerande!
.......Fast det låter ju inte så glamoröst med disktrasor, precis.
Men ändå, det är ju den vi håller i varje dag, och varför inte,
göra disktrasan fin och vacker, och glädjas åt den i vardagen.......

På väg till Boråsmässan i bilen stickade jag en disktrasa (jag körde inte).
Gjorde ett fint strukturmönster.
Alla udda varv: km, rm........., km
Alla jämna varv: km, *3rm, 2am* upprepa *-*, ......... 3 rm, km.

Disktrasa med info Disktrasa Disktrasa röd

Det kom muntra damer från Norge till Boråsmässan.
De köpte lingarn och berättade glatt att de skulle sticka Oppvaskeklutt...

Ann